işhayatı · verimlilik · Zaman Yönetimi

Zamanı Nasıl Kullanıyorsunuz ?

Bir işin, bir oluşun içinde  geçtiği, geçeceği veya geçmekte olduğu süreyi  zaman  olarak tanımlayabiliriz. Etrafıma baktığımda sürekli zamansızlıktan şikayet eden pazartesi sendromcuları görüyorum.Şüphesiz  İstanbul gibi bir metropolde yaşayanlar zamansızlığı çok daha fazla hissediyorlar çünkü yaşamak her geçen gün her alanda daha da zorlaşıyor.

Öte yandan “Zamanım yok!” demek hepimiz için bir kaçış noktası sanırım. Aslında gerçekleştirmemiz gereken o kadar çok  yapılacaklar ve hedefler listesi var ama çoğumuz bunu yapmıyoruz. Buradaki temel sorun yapmak istediklerimizi sınıflandırmamaktan yada bambaşka işlerle ile uğraşmaktan kaynaklanıyor. Peki neden bu gücü bulamıyoruz? veya beyaz yakalı diliyle neden hedeflerimiz için aksiyon alamıyoruz.

İşte karşınızda kaybettirenler listesi;

Featured image

Zaman Öldürücüler 

  • Akıllı Telefonlar ve Sosyal Medya Uygulamaları (Facebook , Twitter , Instagram hatta Linkedin!)
  • Ofis dedikoduları ve iş yapmamak/odaklanmamak için uzatılan molalar
  • Her kanalda çifter çifter yayınlanan yarışmalar ve güzel ülkemi Amerika’dan sonra yurt dışına satış konusunda dünya sıralamasında 2. sıraya çıkaran dizi sektörü
 Gün İçinde Sürekli Yaşanan Kesintiler
  • Uzayan,gündemi net olmayan ve yönetilemeyen toplantılar
  • Gereksiz telefon konuşmaları
  • Akıllı telefon bildirimleri
  • Dosyalar,Klasörler içinde kaybolma ve aradığını bulamama
  • Gelen Kutumuza yağmur gibi yağan elektronik postalar ve hepsini hemen okuma çabamız

Peki bunların önüne nasıl geçebiliriz ;

  • Aklınıza gelen her şeyi ama her şeyi bir yere not edin.(Bunun için her platforma bir çok uygulama ve not tutma teknikleri bulunmakta)
  • Günün hangi saatlerinde daha zor verimli çalışıyorsunuz gözlemleyin
  • İşlerinizi önemli/önemsiz/acil şeklinde sınıflandırın ve düşünce olarak sizi en çok yoran zor işten başlayın
  • Sadece ama sadece tek bir işe odaklanın multi-tasking yapmayın
  • Benzer kolay işleri bir arada yapın
  • Kısa aralar verin ve kafanızı boşaltın(60 Dakika çalışma -Dünyalar kadar para verdiğiniz akıllı telefonunuz elde olmadan 15 Dakika ara!)
  • İşe mesai saatinden 30 dakika erken gelin ve 15 dakika geç çıkın.(Her açıdan faydasını göreceksiniz)
  • Bir gece önceden veya sabah işe geldiğinizde yapacaklarınızı planlayın ve gün sonunda mutlaka muhasebesini yapın
  • Attığınız maillerin sertliğine dikkat edin gün içinde ve sonrasında gereksiz stresler yaşamayın
  • “Bugün neyi  daha farklı yapabilirdim ?” diyerek beyninizi ve düşüncelerinizi harekete geçirin

Okuduğum kitap,blog ve makalelerden derlediğim altın niteliğindeki önerileri yukarıda sizlerle paylaştım.Sonuç olarak bu işlerin evrensel ölçekte reçeteleri, doğru-yanlışları bulunmamakta ancak saydığım maddeler gerçek hayatta test edilmiş ve bizzat faydası görülmüş önerilerdir.

Altın deyince bir eğitimde öğrendiğim çok önemli bir söz aklıma geldi;

“Bir Kilo Altın Bir Dakika Zaman Alamaz”

Zamanınızı bu hayatta yapmak istediklerinize ve sevdiklerinize vakit ayırarak en iyi şekilde kullanmanız dileğiyle.

Sevgiler

Bu yazı hoşunuza gittiyse hemen altta yer alan sosyal medya düğmeleri aracılığıyla paylaşarak ilgilenebilecek dostlarınızı haberdar edebilirsiniz.

Advertisements

2 thoughts on “Zamanı Nasıl Kullanıyorsunuz ?

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s